Voor iedereen die net als ik sterker en leniger wil worden
op een gebalanceerde en leuke manier....

 

Ik werk volgens de opleiding Klassieke Pilates
van de AALO Pilates Academie.

De AALO is sinds 1996 uitgegroeid tot de grootste kwaliteitsopleider
binnen de fitness-, health- en wellnessbranche.

 

Ik ben mij aan het specialiseren in 'Medische Pilates'
waardoor ik gerichter mensen 1 op 1 kan helpen met bijvoorbeeld rugklachten.

Wees welkom voor groepsles:

DanceMarnie & PilatesLien
Elke woensdag: Spiegelzaal
van Sporthal Ons Genoegen

Den Burg - TEXEL

Pilates: MINDFUL MOVEMENT
Op de woensdagochtend

worden de groepslessen gegeven van 9.00u tot 10.00u 
@ StayFit Texel, Wezenland 1b, Den Burg - Texel


Zomervakantie 2019: 
Afhankelijk van de omstandigheden (aangenaam weer) rond zonsondergang..
Heerlijk even ontspannen door inspannen @ Strandpaviljoen Paal12 
Check de oranje vlag op het strand.



Individuele begeleiding is ook mogelijk.

Geef je vraag of wensen graag door:
contact
06-47051780 / info@starworks.nl

 

Wat is Pilates?

Pilates is een lichaamsoefening ontwikkeld door Joseph Pilates.

Joseph ontwikkelde deze methode tijdens de eerste wereldoorlog om het rehabilitatieprogramma van oorlogsveteranen te verbeteren.

Tegenwoordig is Pilates een goed fitnesssysteem dat veel gedaan wordt door professionele dansers en sporters.

Pilates bestaat uit een serie vloeiende oefeningen die je op de grond kunt uitvoeren, je kunt het dus ook thuis doen.

Er zijn ontzettend veel Pilates oefeningen die elk lichaamsdeel kunnen trainen, maar uiteindelijk draait alles om je core.

Met de core bedoelen we de spieren die ervoor zorgen dat het lichaam in correcte balans staat en de spieren die het wervelkolom ondersteunen.

Wat kun je met Pilates bereiken?

Met Pilates verbeter je jouw kracht, flexibiliteit en balans.

Je ontwikkelt lange en sterke spieren en je versterkt je innerlijke core om je wervelkolom te ondersteunen.

Je krijgt dus spieren met lange elegante vormen.

Tevens verbeter je jouw lichaamsbewustzijn en bouw je aan een betere houding.

Zo kun je een soepele en sterke rug ontwikkelen.

Pilates helpt je dus kort gezegd met je houding in het dagelijks leven en bij sport om je prestaties te verbeteren.

Met Pilates kun je ook blessures helpen voorkomen, het is dus een perfecte aanvulling voor als je een andere sport beoefent.

Je kunt het beste 2-3 keer per week een uur Pilates oefeningen uitvoeren, je zult al een verschil zien in 2-4 weken!

Het eerste wat je opvalt, is je langere houding. Je kunt na een tijdje ook een plattere buik verwachten.

Voor wie is Pilates?

Pilates kan door iedereen beoefent worden, jong en oud, man en vrouw, het kan zelfs als je zwanger bent.

Het enige wat je wel moet onthouden is dat je op je eigen niveau moet trainen.

Fysiotherapeuten adviseren tegenwoordig ook steeds meer patiënten met nek- en rugklachten om aan Pilates te doen.

Dit komt omdat je met Pilates ook werkt aan de dieper gelegen spieren. Je kunt hierdoor rugklachten en nekklachten verminderen en voorkomen.

Voordelen Pilates op een rijtje:


* Een sterk krachtcentrum
* Een betere coördinatie van lichaam en geest
* Een betere balans
* Minder spierklachten
* Een langer en leniger lichaam
* Langere spieren
* Een betere ademhaling
* Verlichting van lichte rugpijn